FAQs | Veelgestelde vragen

ALGEMENE INFORMATIE

Wat is de levertijd?

Bestellingen worden verwerkt tot 23.59 uur.

Klik hier om het bezorgschema te bekijken

Wij versturen je bestelling in een neutrale verpakking en zetten LCC als afzender op het verzendlabel. Ook in de Track & Trace zal LCC als afzender te zien zijn.

Wij hebben helaas geen invloed op eventuele vertragingen die ontstaan bij de distributie van jouw pakket bij het transport bedrijf en vragen hiervoor jouw begrip. Bij vragen hierover kun je uiteraard wel contact met ons opnemen.

Wat zijn de verzendkosten?

Icon Flag NL NEDERLAND

Bij bestellingen met een productwaarde vanaf € 59,- betalen wij de verzendkosten, dus zijn deze voor jou GRATIS.

Voor alle bestellingen met een productwaarde onder de € 59,- worden er
€ 4,95 aan verzendkosten in rekening gebracht.
Je bestelling wordt bezorgd op het door jou gewenste adres. Wij versturen je bestelling met PostNL.
Wil je het pakket laten bezorgen bij een PostNL afhaalpunt? Geef dat dan aan bij Verzenden met PostNL voor Zelf afhalen bij PostNL puntMeer informatie….

icon flag be BELGIE

Bij bestellingen met een productwaarde vanaf € 69,- betalen wij de verzendkosten, dus zijn deze voor jou GRATIS.

Voor alle bestellingen met een productwaarde onder de € 69,- worden er € 5,95 aan verzendkosten in rekening gebracht.

Wij rekenen € 7,95 naar Duitsland, naar Frankrijk rekenen wij € 19,95 en voor Spanje rekenen wij € 24,95 aan verzendkosten. Voor de overige landen zijn de verzendkosten op aanvraag.
Je bestelling wordt bezorgd op het door jou gewenste adres. Wij versturen je bestelling met PostNL.

Hoe kan ik inloggen?

Inloggen kun je op twee manieren:

Vóórdat je begint met winkelen:
De eerste manier is direct op de thuis pagina (home). Boven aan de pagina staat aan de rechter kant de knop Login/Registreer of druk op je mobiel/tablet onder in de balk op het icoontje links van de winkelwagen.
Let op! Je zult zien dat producten van een eerder bezoek (zonder afrekenen) nog in het winkelwagen geheugen staan.

Nadat je hebt gewinkeld:
De tweede manier is inloggen bij het afrekenen. Je kunt dan inloggen vlak boven de factuurgegevens.
Let op! Producten van een een eerder bezoek (zonder afrekenen) zullen worden toegevoegd aan deze bestelling, controleer hem goed.

Mijn bestelling is niet compleet of correct, wat nu?

Wanneer een bestelling niet correct is geleverd, (verkeerde producten en of de verkeerde hoeveelheden) neem dan direct contact via ons contactformulier, of via de mail. Geen zorgen, wij zullen daarna zo snel mogelijk contact met je opnemen om het op te lossen.

Ik heb mijn bestelling nog niet ontvangen, wat moet ik doen?

Staat in de track en trace informatie dat het pakket is geleverd, maar heb je nog niets ontvangen? Dan adviseren wij je om eerst navraag bij de buren te doen. Mocht je niet thuis zijn op het moment van bezorging, dan mag de bezorger van PostNL het pakket bij je buren afgeven. Zo hoef jij niet onnodig lang op je pakket te wachten. Normaal gesproken krijg je ook hiervoor een briefje in de brievenbus, maar dat wordt helaas nog wel eens vergeten.

Heb je gekozen voor een afhaalpunt? Normaal gesproken ligt het daar de volgende dag vanaf 15.00 uur voor je klaar. Ook als je geen bericht van PostNL hebt ontvangen, kan het de moeite lonen om even bij het afhaalpunt langs te gaan (en vergeet dan niet om een legitimatiebewijs mee te nemen). Of bel ze anders even.

Kom je er zelf niet uit en wil je onze hulp? Neem dan gerust contact met ons op via email of telefoon (085-4011330). Dan helpen we je graag!

Hoe kan ik spaarpunten inwisselen voor een korting?

Wanneer je een account hebt, krijg je bij elke bestelling automatisch spaarpunten. Hiermee spaar je voor een korting bij een volgende bestelling.

Je kunt je spaarpunten inleveren bij de kassa pagina. Daar zie je bovenaan in een gele balk hoeveel spaarpunten je te besteden hebt. Klik eenvoudig op “gebruik spaarpunten” om de spaarpunten te verzilveren.

Tip: zorg ervoor dat je bent ingelogd. Anders “weet” ons systeem niet hoeveel spaarpunten je hebt en is de gele balk met de spaarpunten niet zichtbaar.

Wil je meer weten over onze spaarpunten? Kijk dan bij onze uitleg spaarpunten.

Wat betekenen de gekleurde vlaggetjes met cijfers 1 t/m 4 bij de producten?

Fase1Met behulp van de gekleurde vlaggetjes die bij de foto van elk product wordt getoond, kun je eenvoudig zien in welke fases van het koolhydraatarm dieet een product gebruikt kan worden. In elk vlaggetje staat het cijfer 1, 2, 3 of 4. Het laagste cijfer geeft de fase aan waarin je kunt starten met het desbetreffende product.

Staan er bijvoorbeeld alleen vlaggetjes met de nummers 2 t/m 4, dan is het product te gebruiken vanaf de tweede fase van het dieet. Staan er 4 vlaggetjes met de cijfers 1 t/m 4, dan is het product geschikt voor alle vier de fases.

DIEET INFORMATIE

Welke stappen volg ik tijdens het dieet?

Bij Low Carb Club begint je in fase 1 of fase 2 van het koolhydraatarme dieet. Dit is de strenge fase waarin je dieetproducten nuttigt met weinig koolhydraten.

In fase 1 eet je per dag 3 maaltijden en 3 tussendoortjes, aangevuld met de toegestane groentes en een vitaminen- en mineralen supplement.

In fase 2 mag je de avondmaaltijd vervangen door vlees, vis of een vegetarisch product met groenten. Zodra je streefgewicht (bijna) is bereikt stap je over naar fase 3, de overgangsfase.

In fase 3 gaat je lichaam langzaam weer wennen aan een normale hoeveelheid koolhydraten. Wanneer je op gewicht bent, stapt je over naar de belangrijkste fase van het koolhydraatarme dieet, fase 4, de onderhoudsfase. Tijdens deze fase vervang je stapsgewijs een dieetproduct voor een normaal product, totdat je een volledig normaal eetpatroon hebt.

Voor alle fases van het dieet geldt, dat deze minimaal 2 weken per fase duren. Natuurlijk wordt er, na het volgen van het dieet, wel eens afgeweken van het gewenste eetpatroon. Zolang je niet “los” gaat, mag dat gerust. Het is belangrijk dat je je bewust bent en blijft van wat je eet en op de koolhydraten blijft letten. Eventueel met behulp van enkele koolhydraatarme producten. Ook regelmatig 2 balansdagen invoeren helpt om op gewicht te blijven.

Wil je meer weten? Lees dan onze uitgebreide informatie over de fases van het koolhydraatarme dieet.

Waarom worden er vitaminen- en mineralen supplementen aangeraden?

Tijdens het volgen van een dieet worden de opgeslagen vetten afgebroken om energie te leveren, hierbij ontstaat een soort stressreactie in het lichaam. Het lichaam moet hard werken om energie vrij te maken. Daarnaast worden er tijdelijk geen fruit en andere koolhydraatrijke producten gegeten, hierdoor kunnen er tekorten ontstaan aan o.a. vitamine C en B en de mineralen ijzer en foliumzuur. Om die reden is het dus belangrijk om een vitaminen- en mineralen supplementen te nemen.

Wat is ketose?

Wanneer we de inname van koolhydraten zodanig verminderen dat het lichaam daar niet meer voldoende energie uit kan halen, gaat het lichaam de opgeslagen vetten gebruiken voor energie. Deze vetverbranding heet het ketoseproces en is een natuurlijke afslankreactie van het lichaam. Als je lichaam in ketose is, dan is het dus vet aan het verbranden. Wil je weten of jouw lichaam in ketose is? Dan kun je dit zelf eenvoudig testen met ketostix van Bayer.
Het is vrij lastig om zelf, met ‘normale voeding’, het ketoseproces op gang te brengen. Het gevaar is dan, dat je toch teveel koolhydraten binnenkrijgt om volledig in ketose te raken, dat je veel noodzakelijke voedingsstoffen mist en je niet de juiste eiwitten, vetten en koolhydraten binnenkrijgt.

Mag ik na het dieet weer normaal eten?

Ja, je kunt weer normaal eten. Natuurlijk is het wel belangrijk, dat je er een gezond voedingspatroon op na houdt. En op de koolhydraten blijft letten. Dat komt hier op neer: eet niet meer dan nodig, kies voor de juiste soorten koolhydraten en eet het liefst 6 kleine maaltijden per dag om zo de stofwisseling op peil te houden. Wanneer je toch afgeweken hebt van het gewenste eetpatroon, kun je een balansdag houden.

Kan ik advies krijgen tijdens het volgen van het koolhydraatarme dieet?

Tuurlijk. Je bent geheel vrij in de keuze of je wel of geen advies wilt hebben tijdens het koolhydraatarme dieet. Op onze site staat het gehele dieet goed uitgelegd, waardoor veel mensen er voor kiezen om zelfstandig te doen. Wanneer je producten bij ons afneemt en toch behoefte hebt aan advies, dan mag je gerust contact met ons opnemen. We vinden het leuk om je te helpen en geven altijd gratis advies. Zowel per mail als telefonisch.

Hoe blijf ik op gewicht?

Tijdens het koolhydraatarme dieet ben je stapsgewijs naar een gezond eetpatroon toegebracht. Je eindigt het dieet met de onderhoudsfase, fase 4. Dit is de stabilisatiefase. Fase 4 is de laatste stap naar een gezond eetpatroon, waarin je weet hoeveel koolhydraten jij kunt eten om je lichaam goed in balans te houden. Wanneer je na het koolhydraatarme dieet niet meer eet dan nodig is en voldoende beweegt, kun je een levenslang resultaat behalen. Voor veel mensen betekend dit dat koolhydraatarm eten een nieuwe lifestyle is geworden. Wanneer je toch afgeweken bent van het gezonde eetpatroon, dan kun je een balansdag met onze producten invoeren, zodat je op gewicht blijft en niet het gehele dieet opnieuw hoeft te doorlopen.

Ik wil maar 5 kilo afvallen, moet ik dan ook het hele dieet doorlopen?

Ja en nee. Je “moet” wel starten in de strenge fase. Dit kan fase 1 of fase 2 zijn. Wanneer je maar een paar kilo af wilt vallen, raden wij je een start in fase 2 aan. Om vooral vetmassa te verliezen is het ketoseproces erg belangrijk. Je raakt alleen in ketose wanneer je het dieet in de strenge fase begint. Hierna is het ook belangrijk om na de 2e fase, het dieet goed af te bouwen. Dus 2 weken fase 3 en 2 weken fase 4, zodat het lichaam weer kan wennen aan de koolhydraten. Wanneer je niet goed afbouwt, is de kans groot dat je gaat jojo-en.

Wat zijn netto koolhydraten?

Netto koolhydraten is een ander woord voor verteerbare koolhydraten. Wanneer je een koolhydraatarm dieet volgt, zijn alleen de verteerbare koolhydraten van belang en hoef je andere koolhydraten niet mee te tellen. Om het je gemakkelijk te maken vermelden we in de webshop bij elk product hoeveel netto koolhydraten het bevat.

Lees ook eens onze uitgebreidere informatie over netto koolhydraten. Daar leggen we precies uit hoe dit werkt.